Thursday, April 22, 2010

Misteri Sangat Lah Kunun~

Saya dah banyak kali buat blog. Saya dah banyak kali cuba utk memasukkan post2 terbaru sekurang-kurangnya satu post seminggu. Tapi sebagaimana sukarnya saya untuk pergi bersenam atau berjogging sekali seminggu, begitu jugaklah sukarnya saya untuk memasukkan satu post seminggu. Orang kata semangat kena kuat, niat kena tekad, disiplin kena mantap. Tapi semua benda tu nampak lebih mustahil untuk aku buat. Yang aku hebat adalah, semangat nak makan kuat, niat nak makan benda yg aku mengidam (jangan salah faham, aku tak kahwin pun lagi) memang sangat tekad dan disiplin aku untuk habiskan makanan supaya tak membazir memang tak dinafikan mantap. Tapi takpe, sekurang-kurangnya unsur2 positif tu ada melekat dalam diri aku, walaupun untuk tujuan yang berbeza.

Akhirnya aku selalu menjadikan blog aku terbengkalai. Terbengkalai mcm bangunan kat sebelah bangunan Puduraya tu. Mula2 semangat bukan main, pastu hilang, walaupun tanpa angin. Chesss. Aku sungguh malu dengan ketidakuatan diri aku nie. Jadinya, dgn semangat baru yg kononnya membuak2 ini, aku sekali lagi cuba untuk menguatkan semangat aku nie untuk menulis blog lagi setelah aku delete 2 blog dan membiarkan 1 blog terbengkalai sejak August 2008. Chesss lagie!

Aku penat nak pilih nama blog yg gempak2. Kalau lelaki tanpa nama atau tak dikenali akan digelar John Doe. Pompuan tanpa nama atau tak dikenali dikenali dipanggil Jane Doe. Maka ini blog aku panggil The Blog Doe. Habies misterilah konon. Maka...bermulalah kisah aku yg berusaha nak berkongsi ceritera hidup aku dengan Doe-doe sekalian. Ho ho Ho!

Maka, awal2 lagi aku ingatkan sesape yg terbaca entry pertama aku nie, jgnlah berharap aku akan patuh dengan semangat untuk kerap memasukkan post baru. Aku bukan seperti pesakit selsema yg sedang takut dijangkiti H1N1 sehingga sanggup makan ubat 4 kali sehari lepas makan. Aku yg sedang sakit pun selalu lupa makan ubat. Maka aku yg sedang sihat mustahil akan rajin memasukkan post. Tapi, aku akan usaha! He He He!

1 comment: